Sinds kort heb ik een nieuwe aanwinst: een Portugese Moke uit 1987. Toen ik
toevallige effe op Marktplaats ging kijken, zag ik daar een moke staan die
binnen mijn budget viel. Direct gebeld, de dag nadien langsgegaan en toen ik
terug thuiskwam heb ik al onmiddellijk een afspraak gemaakt voor invoer van
de moke. Op dat moment had ik hem nog niet, maar op die manier won ik toch
weeral enkele dagen tijd. Na die eerste keuring volgden nog enkele
briefwisselingen over en weer naar onze vrienden van Mobiliteit en Vervoer
om dan uiteindelijk de moke met handelaarsplaten een tweedehandskeuring te
laten ondergaan.
Ik heb de moke gekocht op 8 april, ben op 3 mei voor de eerste keer naar
de keuring kunnen gaan en ... heb mijn nummerplaten sinds 4 juli: ziehier
een schoolvoorbeeld van Belgische bureaucratie ! Al een chance dat ik genoeg
"wheels" onder mijn gat kan schuiven en het dus niet dringend was
!
Onderweg naar Roskilde heeft Maxx naast me mogen zitten in de gele moke, vermits die meer is afgestemd op
gebruiksgemak, meetings en lange afstand (Varta van 90 amp., 2 omvormers,
trekhaak, 1275 en een 2.76 eindverhouding tegenover een duizendje (akkoord
met volwaardige bache) met een héél korte eindverhouding en een batterij
die 2 keer in de andere kan;-)
|