Portugese Moke

 

Sinds kort heb ik een nieuwe aanwinst: een Portugese Moke uit 1987. Toen ik toevallige effe op Marktplaats ging kijken, zag ik daar een moke staan die binnen mijn budget viel. Direct gebeld, de dag nadien langsgegaan en toen ik terug thuiskwam heb ik al onmiddellijk een afspraak gemaakt voor invoer van de moke. Op dat moment had ik hem nog niet, maar op die manier won ik toch weeral enkele dagen tijd. Na die eerste keuring volgden nog enkele briefwisselingen over en weer naar onze vrienden van Mobiliteit en Vervoer om dan uiteindelijk de moke met handelaarsplaten een tweedehandskeuring te laten ondergaan.

Ik heb de moke gekocht op 8 april, ben op 3 mei voor de eerste keer naar de keuring kunnen gaan en ... heb mijn nummerplaten sinds 4 juli: ziehier een schoolvoorbeeld van Belgische bureaucratie ! Al een chance dat ik genoeg "wheels" onder mijn gat kan schuiven en het dus niet dringend was !

Onderweg naar Roskilde heeft  Maxx naast me mogen zitten in de gele moke, vermits die meer is afgestemd op gebruiksgemak, meetings en lange afstand (Varta van 90 amp., 2 omvormers, trekhaak, 1275 en een 2.76 eindverhouding tegenover een duizendje (akkoord met volwaardige bache) met een héél korte eindverhouding en een batterij die 2 keer in de andere kan;-)

De Nederlandse Nummerplaten Transitplaten die ik bij de RDW heb meegekregen Nu "moet" ik niet meer voor het donker thuis zijn ;-)